Facebook名片

2014年4月16日 星期三

Episode Three

中國人習慣將結婚同生仔當成一件喜事咁去慶祝,我諗,好大程度上係因為呢兩件事係同「傳宗接代」有住直接既關係。以動物既角度去睇,一個物種在地球上生存,最大既「責任」也許正正是「繁殖後代」,於是結婚同生仔,怎麼不會是件喜事?

但時代唔同了,結婚同生仔,同「喜事」兩個字仲係咪可以劃上一個必然既等號?這兩件事,其實我都做了。至於「點解」會做,當然每個人既原因都唔同,但我對此既體會,係覺得呢兩件事既本質其實都只係「中性」,沒有所謂「喜」與「悲」,又或者「好」與「壞」之分。兩件事所代表住既,就只係「轉變」,而且這個轉變,係屬於「翻天覆地」既級別的。

至於這個關乎人生的「轉變」,到頭來是好是壞,是喜是悲,其實還是依賴兩個當事人用怎樣的態度去處理。

*****

人呢,大部份都係害怕轉變的,特別係當生活過得尚算滿意嘅時候。

那天探過Kelvin同Iris既BB之後,心穎同我協議,有關生仔既事,結婚頭兩年都係唔好諗住。一來當係過下二人世界,二來,我既生意其實還是時好時壞,而且還在發展階段,事業對我時間上既需索,仍然非常之大。所以我地兩個既conclusion係,呢個時候生仔,timing肯定唔係最好。我其實知道,世上並冇所謂真正既perfect timing,假若有的話,也只係人為地製造出嚟,不過既然我地兩個可以come to conculsion呢兩年都唔好諗,我當然樂意繼續保持「遲啲先算」既態度。

快樂既時光總係過得快,我結婚,好快就一年了。心穎係個好識做並且稱職既老婆,第一年既婚姻生活,我係過得非常愉快的。我本來以為,我地兩個拍咗咁多年拖,早就變得「老夫老妻」了,所以結婚之後,感覺應該差別不大。但原來唔係:做人「男朋友」,跟做人「老公」,感覺上總係有一點講唔出係乜既差別…同一個女仔「拍拖」,跟同一個女仔「擁有一個家庭」,響冇兒女既情況底下,實際上可能分別不大,只係感覺上,總係覺得有啲唔一樣。

婚後既生活冇錯係開心,但係開心最容易帶來安逸。我越覺得開心,我其實越唔想有轉變…我明明家陣過得咁happy,他朝生個細路出嚟,咪破壞晒依家既幸福生活?搏唔過吖下話?

當然,呢個世界上唔係個個都係咁諗的…特別係精通評論各人人生既三姑六婆。

當年我同心穎畢業後冇耐,身邊啲三姑六婆就已經不斷催我哋快啲結婚。我嗰陣心諗,你班友都傻嘅,結婚唔洗錢牙?啱啱先畢業出嚟搵食,邊有本事夠錢結婚呀?到時我擺酒係咪你幫我埋單?三姑六婆梗係睬你都傻,佢地一生人最大既「責任」,就係響你身邊不停講啲唔需要負責任既說話,不斷咁俾壓力你,然之後等待睇你仆街。冇錯我同心穎拍拖既時間係長,但係拍得耐係咪等於就要結婚?嗰陣,呢班蛋散講到我咁耐都唔肯娶心穎過門,肯定係有「景轟」,又話我可能有第三者又乜又物,睇得TVB太多真係「想像力」都零舍高人一等。

好啦,我終於結咗婚啦,佢地好快又開始問:「點解你哋仲唔生仔呀?」你點答其實都係嘥氣的,因為佢地總會諗到一啲「有故仔講」既答案,讓佢地可以響自己既八婆圈子裡面互相流傳。關於點解我地冇細路仔既原因,我倒聽過幾個不同既版本,包括話我老婆冇得生(佢地仲天才到用呢個原因,引證咗當日我點解「考慮」咗咁耐先肯娶佢過門…);又聽過話我地夫妻感情唔好,所以可能一直都冇行埋(我懷疑佢平日梗係瞓響我床下底);當然我出軌既猜測亦絕不可少…佢地話,我時不時都要返大陸做嘢,我大可以響上面搵到個人幫我生…諸如此類。

呢類廢話,其實由細聽到大,慣咗了,還是笑下就算。

當年結婚呢,屋企人算係冇俾過咩壓力我,不過我明白兩老其實想抱孫,結婚半年之後,阿爸阿媽就開始零零星星地暗示,希望我快啲幫米家添返個丁。

有晚我同心穎返咗阿媽屋企食飯,老豆拎咗兩罐啤酒,鬼鬼鼠鼠咁拉咗我落樓下公園吹水。我知道,佢又想問我有關生仔既計劃了。

「到底你地兩個邊個唔想生呢?」老豆喝了口啤酒,點了根煙。

「生?你食咁多煙,我點敢生呀?」我說:「唔通帶住個大肚婆嚟你屋企食你啲二手煙牙?」

「你多x餘啦,你地真係生既話,我最多咪戒煙囉。」老豆說:「你老實答我啦,係咪阿新抱仔唔想生呀?」

「係咪真係要我老實答先?」老人家心急想抱孫,當願望落空既時候,心理上總會不自覺將責任推落去新抱身上。我其實以前都同佢地講過,係我地兩個想過一陣二人世界既生活先,不過呢啲唔多啱聽既說話,必定係左耳入,右耳出架啦。我響度諗,我可以點講,先唔會令到老婆唔會被誤會?

「兩仔爺,梗係老實啦。」老豆說。

「唉,拿,查實我都唔想講架啦。講起就尷尬…」我故意嘆了口大氣:「其實唔生呢,唔關老婆既事,係我既問題…唔知係咪做生意壓力太大呢,近呢幾個月,我其實都好似唔係好得咁。」

「唔得?咩嘢唔得呀?」老豆好像被嚇到了,我知我那個大話可能真的會成功。

「總之由朝到晚嗰度都好似『軟lai lai』咁,都唔知點解。以前都唔會既…」我又嘆了口大氣:「呢排做嘢太忙,冇時間睇醫生,遲吓會處理架啦。」

「挑,你講真定假呀?」老豆放下啤酒罐:「有病就拿拿臨睇醫生啦,係咪怕醜呀?咁大個人唔好畏疾忌醫喎!最多我陪你去…」

「得得得…你陪我去我仲怕醜…」

回家既路上,我跟心穎講咗剛才跟老豆既對話。

「你把口有冇再衰啲呀?」心穎跟我說:「咁你都講得出?你嚇死你阿爸呀。」

「唉,是但啦。」我笑了笑:「難得佢真係信嘛。講真,如果我唔係咁講,佢地真係以為係你呢個新抱唔肯生,搞到佢地冇孫抱就唔好啦。佢地兩老份人係冇乜嘢,不過始終唔想你地之間有啲無謂誤會啦。婆媳嘅嘢,一不留神就好容易『賴嘢』呀。」

「OK,我知你為我好,但你呢個大話呢,真係吹得太過份啦。」心穎說:「講真,你同你阿爸講,你嗰度最近唔得,佢咪一樣可以入我數?要誤會既,始終都會誤會架。」

Well,其實心穎都講得冇錯既。

我拖住心穎,覺得她的手有點燙。

「老婆,你隻手好熱喎…」我摸了摸心穎的額頭:「有冇發燒?」

「應該冇。」心穎搖了搖頭:「呢排時不時都係咁,遲吓返工冇咁忙嗰陣,或者搵個中醫調理吓啦…」

「其實係咪做我老婆好辛苦呢?」我苦笑:「最近你面色都麻麻地,仲好似瘦咗添喎。」

「唔係『好似』,係真係瘦咗呀。我早兩日上磅,我仲輕過年半前結婚嗰陣幾磅呀。」心穎說:「不過放心,唔關你事的。你呢個少爺仔,都唔算好難服侍,係我返工忙得滯遮。」

我點了點頭。結婚後不久,心穎公司來了個新嚟既頂頭上司,據說是個中年女人。我知我咁講好似有點歧視,但我從來都認為,作為上司,女上司一般都比男上司更難服侍。這個新來的上司,好像還是單身,沒有家庭的。自此之後,心穎返工既時間,就變得越來越長,而且夜晚放了工,電話還是響個不停。響香港地,變態既老細總係梗有一個響左近。

*****

細路仔既一年,感覺係好漫長的。我諗,原因係響細路仔既世界裡面,發生既事情唔多,人生既變化亦唔大,日復日咁過,都唔覺得有咩大轉變,所以年頭同年尾,感覺上往往分別不大,導致有個錯覺,時間好似停留咗響某一點冇郁過咁。

成年人既一年,可以有無限既轉變。拍拖、失戀、轉工、買樓、結婚、離婚、生仔…人到咗某個年紀之後,這些事情就響身邊不斷發生,忙過不停。到年尾既時候望翻轉頭,往往會好驚訝,過去一年響自己既身上,竟然可以發生咁多事情。

這一年,最討厭細路既Kelvin竟然做了爸爸。一年過後,Kelvin同我講咗兩句讓我印象深刻既說話:

「橋,原來我冇自己想像中咁討厭細路仔的。」

「雖然我好鍾意自己個仔,但係佢都係冇能力去挽救一段婚姻的。」

電話響起,傳來Kelvin既聲音。

「橋,我終於都係搬走咗啦。聽晚約出嚟飲杯嘢,好冇?」

Click here to add CK on your Facebook

5 則留言:

  1. 講真,你同你阿爸講,你嗰度最近唔得,佢咪一樣可以入我數?> 畏, 呢D 男人先明架喎, 你老婆係咪真係咁好A?

    回覆刪除
  2. CK, we are waiting for your new story~~~ :D

    回覆刪除