Facebook名片

2014年4月10日 星期四

Episode Two

聽過有啲Auntie輩講,如果兩夫妻婚姻出現咗問題,最好既挽救方法,就係拿拿臨搞大個肚,生個BB出嚟。BB出世之後,兩個大人自不然會因為照顧呢個BB,而忙到不可開交。大家既focus,亦自然地會轉移去到個細路仔既身上。兩個人既focus改變咗,意味住之前彼此之間既恩恩怨怨,亦要焗住放低。照顧細路仔係一件得閒死唔得閒病嘅事,大家將會忙到連交都唔得閒嗌…如是者,婚姻就係咁樣被救返囉。

我唔知呢個係乜嘢邏輯,但我做咗咁多年人,響我既記憶裡面,我係從來都冇見過,一段婚姻會因為一個孩子既出世,而被「真正」地挽救回來。或者,能夠表面上保持住夫妻之名既關係,倒係有既,但我見過更多既情況係,婚姻不但止冇被挽救,而且情況卻係因為多了一個孩子,讓問題變得更複雜,更難解決…而那段婚姻,則變得更加破碎。

細路仔,唔應該咁樣被人利用的。

*****

響Iris既產科病房裡面,除咗撞見佢同Kelvin既一班同事之外,還有一個人…一個我冇見好耐既老友。

「杰!」我把了一把這個老朋友嘅肩膀:「衰仔…我兩年冇見過你啦,終於捨得蒲頭拿?」

「橋,好耐冇見。」阿杰也跟我身旁嘅心穎打了個招呼:「心穎,好耐冇…oops,應該改口做米太先啱。」

「真係唔好意思,連你哋結婚擺酒我都嚟唔到…」阿杰說得有點尷尬:「遲啲補返份人情過你地。」

「妖,得啦。咁耐老友,明架啦。」我說:「你老婆呢?」

「哥仔,星期六呀今日。」阿杰老沒好氣地說:「佢梗係去咗外母嗰邊湊返個仔啦。」

阿杰同Kelvin,都係讀大學時認識既好朋友。畢業之後,我地三個都第一時間回流咗番嚟香港搵工做。有好一段時間,我地三個係成日出嚟飲酒吹水的。後來Kelvin搵到份忙到核爆既投資銀行工,阿杰就入咗Big4做Audit,之後能夠約到佢地見面既時間,就變得越嚟越少。

我地三個舊同學當中,阿杰最早結婚,亦最早有小朋友。自從兩年幾前,阿杰個囝囝出咗世,響醫院探過佢同佢老婆之後,我就一直再冇見過佢,直至今日。Well,呢兩年間,我同佢都有零零星星咁通過吓電話,叫做知道佢一啲近況,不過兩年都抽唔到幾日見個面,真係有啲那過。

「阿橋、Kelvin…我真係唔想架。」這個時候,Kelvin也走了過來:「我真係行唔開呀,查實我都不知幾想可以有時間搵你哋兩個出嚟吹吓水,唉。」

心穎見我們三個老友難得聚埋一齊,便識趣地行開了:「你地慢慢傾,我過去睇BB。」

阿杰既情況,我多少算是理解的。做audit,成日都返上大陸,而且工作時間長到嚇死人,這些我們都知道的。但阿杰既情況,比一啲年輕既auditor更加困擾。我哋三個大學同學當中,阿杰應該係最乖仔,做人最有計劃既一個。阿杰既老婆Mandy,同樣係我地既大學同學,畢業不久,佢地兩個就已經拉埋天窗了。按照阿杰自己所訂下來既「人生路線圖」呢,結婚三年左右吧,就應該要生BB了。結果呢,阿杰同Mandy又再度「達標」,兩年前,佢哋既囝囝就一如所願地出世了。

我唔知道,人生到底有幾多嘢係可以預早計劃的,但我估,當阿杰同Mandy結婚既時候,應該冇預計過,生完BB之後既家庭生活,係會變成咁樣的。由於阿杰同Mandy都係auditor,工作時間長得要死,佢地根本就唔會有時間照顧個BB。本來可以請個外傭解決問題,但係佢地兩公婆響屋企既時間實在太少,以佢地謹慎小心既性格,根本就唔會放心自己個BB,響無自己人監督既情況之下,長時間由外傭照顧的。

結果,阿杰選擇信賴外母大人,而剛剛抱孫既呢位新手婆婆,亦樂於接受呢份差事。

起初既日子,阿杰既外母係會每朝早上,從老遠搭車嚟到阿杰同Mandy既屋企,湊走BB返自己屋企的。到晚上阿杰同Mandy放工既時候,佢哋是但一個就會上外母屋企,將BB湊返自己屋企瞓。佢地最初以為,咁樣既生活唔會有咩問題的,但只係過咗一個月左右,佢外母既體力就開始有啲頂唔順了。外母畢竟年紀唔細,要佢每朝早響阿杰兩公婆返工之前,由九龍城搭車去到上環接走個BB,其實都幾辛苦的。而去到夜晚呢,又要等阿杰同Mandy收工,接返個仔走先至可以休息…慘就慘在,阿杰同Mandy既收工時間係從來無準的。收十一、二點既情況時不時都會發生,佢地呢個安排,外母固然辛苦、阿杰同Mandy兩公婆又辛苦,連個BB其實都辛苦。

於是阿杰最後做咗個決定,就係逢星期一到星期五,BB索性住響外母屋企,去到weekend,阿杰同Mandy先去接返個仔到自己既屋企住,星期日晚飯之後,又送返個仔去外母嗰邊。

「阿杰哥…」Kelvin老沒好氣地說:「你個仔家陣兩歲幾啦喎,你個arrangement都仲係咁?」

「冇法架喎。」阿杰無奈地說:「睇吓Mandy或者我有冇幾會轉份in-house既工啦,轉到既話,時間好啲,先可以接返個仔返屋企住。唉,不過即使係咁,到時又有另一啲麻煩嘢要處理。」

「點解?」我問。

「唉,個仔一直都同婆婆住嘛。」阿杰搖了搖頭:「佢依家好黐婆婆架,老實講,每次weekend我地去接走佢,佢都喊到死去活來咁。老實講,婆婆對佢嚟講,係最親既人,反而Mandy同我嘛…其實好似一個街外既uncle同auntie咁。」

「oh…」我跟Kelvin交換了一個眼神:「咁Mandy有冇因為咁樣唔開心?」

「梗係有啦,都不知因為咁喊過幾多次啦。」阿杰說得很無奈:「莫講話Mandy係女人,即使係我,自己個仔衣家好似當自己係個街外人咁,我個心都好唔舒服啦。細路仔既嘢,冇得呃既,邊個spend得時間多俾佢,邊個就同佢親。乜嘢『血濃於水』呀、乜嘢『佢似終係你親生仔』呀諸如此類既說話,其實全部都係廢話。」

「所以呢,其實真係唔係唔想出嚟搵你哋囉,但實情係,Mandy同我都要爭取僅有既工餘時間,一分一秒都唔想放過,去多啲同囝囝相處。」

「嘩,咁你今日肯特登過嚟睇下我個BB,皇恩浩蕩呀,我真係覺得自己好大面囉…」Kelvin講笑。

「哼,係呀老細…」阿杰笑了笑:「不過實情係你呢間醫院好近我外母屋企,所以我先可以蛇過嚟見吓你哋咋。」

「妖,都知你冇咁好死。」Kelvin說:「快啲轉工啦,你哋繼續係咁,唔得掂呀。」

「Mandy其實已經搵緊工,我估佢應該會搵得到既,我諗咁既生活都係忍多一陣架遮…」阿杰說:「不過到時接返囝囝返屋企住,都擔心佢會唔會唔適應『跟返我哋』既生活呀。」

「唔適應都要適應架啦!」Kelvin忍唔住插咀:「你地始終先係佢地老竇老母丫嘛!細路仔適應能力好強既,唔驚唔驚!」

「我哋都係咁諗…」阿杰點了點頭:「不過陣痛就難免囉。另一個麻煩,係外母。個孫跟佢住咗咁耐,簡直係佢命根一樣。你依家話要接走佢返自己屋企住喎,佢一時間冇晒寄托,都唔知會有咩事發生呀。」

我心諗,係喎,呢層都真係冇諗過。

但如果俾著係我,我或者會選擇搬屋…搬近啲外母屋企;又或者,氹外母大人搬近啲自己屋企囉,到時處理既方法就應該相對可以flexible一啲。不過,每個人想法都唔一樣,一家唔知一家事,有啲嘢真係好難講的。

「咁仲生唔生添呀你地?」Kelvin打了一下阿杰:「我記得你以前話個plan係,一生就要生夠兩個架喎。」

「挑!」阿杰說:「咪玩啦你。生一個我都搞成咁啦,再生多件出嚟,我點handle呀?你同Iris生多個就得!」

我望了一望Kelvin,好明顯,阿杰對Kelvin同Iris之間既事,應該仲係一無所知的。

*****

見到呢兩個好熟既朋友,先後做咗爸爸,感覺好奇怪。

先係一向對小孩子都避之則吉既Kelvin,響半推半就既情況之下做咗老竇;再嚟見返兩年冇見,凡事都計劃周長既阿杰,儘管一如計劃地生咗個BB出嚟,但卻搞亂晒自己既生活;生BB,其實真係可以好大鑊。

離開醫院,揸車返屋企既時候,我還是不斷地諗住我呢兩個朋友。

「冇乜事嘛老公?」心穎見我一直沒有出聲:「咁靜既?有嘢諗唔通?」

「見完呢兩個朋友之後…」我嘆了一口大氣:「忽然覺得,我好唔想有小朋友。」

說罷這句話,大家都靜了下來。

我覺得也許自己是講錯了一些說話吧,同時我也記起,輔導課程當日,心穎是站在那個『八』的旁邊的。

「我都係隨便講吓架咋,唔好當真…」我拿拿臨準備打個完場:「生仔呢樣嘢呢,最緊要老婆開心。我其實冇乜所謂的,你可以話事的。」

「老公,第二樣嘢你俾我話事就得…」心穎也嘆了口大氣:「不過呢樣嘢,一定唔可以淨係由我話事呀。」

我點了點頭,我也當然明白心穎意思。只是這兩個朋友的故事,也真的與我距離太近了。

我才剛結婚,而且還年輕…有些事情,大概應該毋須即時決定的…我諗。

Click here to add CK on your Facebook


1 則留言:

  1. 根據BK 既講法, 小朋友鍾意外母(99)多過父母, 即係外母(99) 湊得好, 應該開心先係.

    回覆刪除